Nietypowe techniki rejestracji fotograficznej.

Print, druk na papierze fotograficznym matowym, 120x40cm, 2017.
Projekt skupia się na badaniu relacji pomiędzy fotografią analogową a cyfrową rejestracją. Stworzona przez mnie odbitka na papierze fotograficznym starej fotografii z dzieciństwa została wywołana w procesie ciemniowym bez późniejszego utrwalenia (obraz cały czas się naświetlał). Następnie odbitkę umieściłem w skanerze i skanowałem około 270 razy. Skaner jednocześnie rejestrował obraz jak i go prześwietlał światłem swojej lampy. 
Zaciekawiła mnie granica pomiędzy materialnością i cyfrowością obrazu.
Rezultatem jest seria wybranych zdjęć pokazujących przebieg procesu.


Projekt Mapa, druk na papierze fotograficznym matowym, 50x35cm, 2018
Skanowanie obrazu odsłania wiele ciekawych zagadnień, również te odnośnie relacji człowieka i technologii. W tym przypadku zaciekawiło mnie w jaki sposób program próbuje nadbudować fragmenty obrazu, których nie udało mu się zarejestrować (stąd te kolory i przeciągnięcia), tak jakby próbował załatać dziury wynikające z błędu człowieka.


Bez tytułu, druk fotograficzny matowy, 100x70cm, 2017
Obraz zarejestrowany poprzez bezpośrednie przyłożenie papierka fotograficznego do ekranu komputera i późniejszego poddaniu go procesom chemicznych. 
Obraz przechodzi kilkukrotnie z materialności w cyfrowość, zachowując cechy obydwu.


bez tytułu, druk fotograficzny matowy, 40x30cm, 2018

Powstały obraz jest wynikiem rozpuszczenia alkoholem kolorowej fotografii w formacie 10x15cm i późniejszego odbicia stykowego na papier.
.


Ergosfery, druk fotograficzny cyfrowy, 2018

Echa, projekt wideo 2:50 min, 2017

Stare fotografie znajdujące się w archiwach domowych zużywają się, niszczeją, gniotą, obraz blaknie, pojawiają się liczne znaki upływu czasu. Projekt Echa skupia się na rozważaniu nad archiwum jutra, składającym się jedynie z plików cyfrowych. Nad możliwymi rezultatami dalszego życia plików cyfrowych, ich zużyciem, niszczeniem. Do tego celu wybierając stare fotografie rodzinne, których mam bardzo niewiele, poddałem je procesom w programie do ingerowania w kodzie plików, tak aby dochodziło w obrazie do błędów. Poza warstwą samego obrazu skupiłem się również na temacie przetwarzanych fotografii. Były to prawdziwe fotografie z dzieciństwa wymieszane z fotomontażami nigdy nieodbytych i niezarejestrowanych podróży. Stworzenie archiwum zdjęć rodzinnych, którego nigdy nie miałem. Badam w ten sposób możliwości manipulacji fotografii, relacji fotografii i pamięci - zarówno w kontekście pamięci człowieka, jak i zapisu na nośniku cyfrowym. 

You may also like

Back to Top